







Fanni i wielkie emocje
Rozpoznawanie i nazywanie emocji – ćwiczenia
wartości w tej książce:
Opis książki:
Słoniątko Fanni wyrusza z mamą na festyn. Czeka je mnóstwo świetnej zabawy! Ale nie wszystko idzie zgodnie z planem. W konkursie na rzucanie piłką w puszki Fanni nie trafia. Pudło! Rozzłoszczona ucieka. Gdy wreszcie odnajduje ją mama, Fanni przyznaje, że ma w sobie dużo różnych emocji i nienadziwi tego, że czuje je tak bardzo. Na szczęście mama przychodzi z rozwiązaniem!
Poznaj Fanni i jej przyjaciół z Wesołej Góry! Pomóż im rozpoznać swoje emocje i je oswoić, żeby nie czuć kluchy w brzuchu, która przeszkadza w zabawie.
”Fanni” to bestsellerowa seria stworzona przez dwie fińskie psycholożki specjalizujące się w kompetencjach emocjonalnych, która sprzedała się w setkach tysiecy egzemplarzy.
Książeczki od lat wspierają rodziny w regulowaniu i odczuwaniu emocji.
Każdy tom to:
– Opowieść pełna ciepła i zdarzeń, w których dziecko odnajdzie siebie.-
– Część teoretyczna dla rodziców i opiekunów objaśniająca, jak mądrze wspierać dzieci w ich edukacji emocjonalnej.
– Zestaw ćwiczeń i zabaw pomocnych w codziennym radzeniu sobie z całym wachlarzem dziecięcych uczuć.
Seria przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3+.
Seria Fanni o inteligencji emocjonalnej powstała z pasji Julii Pöyhösen i Heidi Livingston do tworzenia materiałów wspierających rozwój umiejętności emocjonalnych dzieci, które byłyby łatwo dostępne dla wszystkich. Ten duet psycholożek, specjalizujący się w rozwoju dzieci i wspieraniu rodzicielstwa, zdobył uznanie za praktyczne i pozytywne podejście do nauczania dzieci codziennych umiejętności emocjonalnych.
Heidi Livingston i Julia Pöyhönen to fińskie psycholożki specjalizujące się w rozwoju dziecka i wspieraniu rodzicielstwa. Ich motto brzmi: rzetelna wiedza psychologiczna należy się każdemu! Stworzyły serię „Fanni i emocje”, aby nauka umiejętności emocjonalnych była prosta i przystępna.
Umiejętności emocjonalne są fundamentem dobrostanu.
Dobrze rozwinięte umiejętności emocjonalne pomagają budować silne poczucie własnej wartości, tworzyć i utrzymywać wartościowe relacje, odnosić sukcesy w nauce i dbać o zdrowie. Dzieci nie rodzą się z „dobrymi” lub „złymi” umiejętnościami emocjonalnymi – zdobywają je, obserwując i wchodząc w interakcje z innymi.
Wszystkie emocje są ważne i mają swoje określone zadanie. Aby dzieci mogły stać się emocjonalnie kompetentne, potrzebują dwóch rzeczy:
1. Wsparcia w przeżywaniu i przetwarzaniu emocji – uczymy się tego poprzez doświadczanie emocji!
2. Wiedzy na temat emocji i umiejętności emocjonalnych.
Wielu dzisiejszych rodziców w dzieciństwie nauczyło się tłumić i ukrywać emocje, zamiast uczyć się, jak je przeżywać i przetwarzać. Ale nawet jeśli sami dopiero się tego uczymy, możemy być rodzicami skoncentrowanymi na emocjach.